עבור רבים, התחום של קידום אתרים הוא תחום ערטילאי, שלא ממש ברור מה צריך לעשות בו כדי להצליח, אבל יש כמה כיוונים ללכת בהם. אחד מהאלמנטים שכולם מכירים ושבו כולם תולים גם את תקוותיהם הוא התחום של ביטויי מפתח. אז האם ביטויי מפתח הם באמת כל כך חשובים במשימה של קידום אתר האינטרנט שלכם? האם כתיבת תוכן איכותי ללא שילוב ביטויי מפתח היא בכלל פעולה חכמה ואפקטיבית? ובכן, התשובה היא שביטויי מפתח הם אלמנטים חשובים מאוד בעולם קידום האתרים, אך הם אינם מחליפים איכויות חליפיות אחרות.
כולם משתמשים בביטויי מפתח, ועדיין רובם נכשלים
רבים מבעלי האתרים שבוחרים לפעול לבד, ולנהל פעילות קידום אתרים עצמאית, גורסים כי אם ידעו לבחור את ביטויי המפתח הנכונים, אם ידעו לשלב אותם נכון בתוכן ואם ידעו להוציא מהם את הקישור בצורה נכונה, הדרך שלהם אל ראש תוצאות החיפוש כבר סלולה להם. אלא שבמחשבה אחת פשוטה, אפשר להבין שלו היו אלה פני הדברים, כל אחד היה יכול להגיע אל ראש תוצאות החיפוש, כשבפועל כמעט אף אחד לא מצליח להגיע לשם, אז מה בדיוק קורה פה? ובכן, ביטויי מפתח הוא כלי שיש לו מטרה מסוימת, ואשר אותה הוא אמור למלא: לספר לגוגל על מה מדבר התוכן. פרט לכך, אין לביטוי המפתח כל ערך.
לביטויי המפתח ישנה מטרה אחת ויחידה
בתחילת דרכה ועד השנים האחרונות, נהנתה גוגל מיכולות מוגבלות בלבד, בניסיונה להבין את טיב התוכן ואת מהותו. במצב זה, לביטויי המפתח כמו גם לאופן שבו הם מיושמים ומשולבים בתוכן, הייתה חשיבות רבה. כיום, לגוגל ישנן דרכים רבות להבין את מהות התוכן, ובראשם בינה מלאכותית. אין בכך כדי לומר שגוגל אינה זקוקה עוד לביטויי מפתח, אבל ערכם הולך ופוחת, וגוגל מצידה פועלת כדי לנטרל כל ניסיון לעשות שימוש בביטויים אלה כדי להטעות אותה בדירוג אותנטי ומדויק, שאותו היא בסופו של דבר, רוצה להבטיח למשתמשים שלה.
כלי חשוב, לא פחות ולא יותר
ביטויי מפתח הם כלי חשוב, אך הם אינם מחליפים את הצורך בתוכן איכותי, בקוד נקי, בקישורים נכנסים בעלי אוטוריטה, בשילוב תמונות וסרטונים ובפעילות שיווק דיגיטלי רוחבית, שאותה יכולה כיום גוגל לזהות, ובהתאם לתוצאות גם לתגמל או להעניש. קחו לכם איש מקצוע ותנו לו לבנות עבורכם את הסולם אל ראש תוצאות החיפוש. ביטויי מפתח לבדם לא ייקחו אתכם לשום מקום.