אחת מסוגי המרכזיות שיכולה לתרום באופן משמעותי לעסק שלכם, בפרט אם מדובר על עסק קטן עד בינוני, זוהי מרכזיה וירטואלית. לא פעם יש בלבול קטן במושגים, ויש שמבלבלים בין מרכזיה דיגיטלית, מרכזיית IP, וכן מרכזיה וירטואלית.
יש בעיקר להבין את ההבדל בין מרכזיה וירטואלית לבין מרכזיית IP. מרכזיית IP היא מרכזיה אשר יושבת על הפס הרחב של האינטרנט, ומחוברת לתשתית האינטרנט, כאשר גם החומרה של המרכזיה – יושבת בעסק. במצב של מרכזיה וירטואלית לעומת זאת, גם כאן השירות הוא על בסיס תשתית האינטרנט, אלא שהפעם החומרה עצמה לא יושבת בעסק – אלא ניתנת דרך חברת שירותי ענן.
כל היתרונות של השיטה
- חיסכון בעלויות – כאשר אתם רוצים להתקין מרכזיה וירטואלית אתם חוסכים בעלויות באופן משמעותי, שכן אינכם נדרשים לקנות את החומרה עצמה של המרכזיה, אלא אתם פשוט שוכרים מקום על שרת ייעודי, ודרכו יכולים לקבל את כל השירותים.
- חיסכון בתחזוקה – אתם לא צריכים לדאוג בעצמכם לתחזוקה של המרכזיה. כאמור, ה"מוח" של מרכזיה וירטואלית יושב על שרתים שרחוקים מכם, ויש אנשים מקצועיים שכל תפקידם הוא לבצע ניטור ובקרה למרכזיה שלכם. הדבר חוסך מכם התעסקות בתשתיות.
- קבלת מענה מיידי – בעזרת הצוות המקצועי שמתחזק מרכזיה וירטואלית, אתם יכולים לקבל מענה מידיי ברגע שיש תקלה. חשוב לציין שהצוות זמין 24/7, שכן ברוב המקרים המרכזיות הללו משמשות עסקים, שחלקם פעילים גם בלילה וגם בשבת, ולכן תוכלו לקבל שירותי תיקון מידיים, כולל אפשרות לשליטה מרחוק במידת הצורך.
- כמו מרכזיית IP – מבחינת היכולות שלה, מרכזיה וירטואלית היא בדיוק בעלת אותן יכולות כמו מרכזיית IP רגילה, ולכן אתם תקבלו את מלוא היכולות, בהתאמה מושלמת.
למי זה מתאים במיוחד?
יש להדגיש כי מרכזיה וירטואלית מתאימה בעיקר לעסקים בינוניים וקטנים שממילא אין להם צוות שיכול לתפעל את החומרה של המרכזיה עצמה. אצל עסקים גדולים שכבר זקוקים לשירותים רבים מאד מהמרכזיה ויש להם גם כוח אדם מתאים – מרכזיית IP היא שתוכל לתת לעתים מענה מלא יותר.